335i a M3 - porównanie kosztów
335i a M3 - porównanie kosztów
Witam,
Panowie, musicie mi wybaczyć pewne niegodne pytanie, które nie przystoi na tym forum. Stoję niejako przed wyborem jakiegoś intrygującego środka lokomocji. Po długich medytacjach nad tą ideą, doszedłem do wniosku, że e92 335i jest całkiem spoko. Pali niewiele, napęd na tylną oś jest, 300 koni jest. Zamarzyła mi się wersja z komputerkiem i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Okazuje się, że w takiej wersji 335-tka jest tylko parę tysięcy tańsza od M3. Ponadto ubezpieczenie obu samochodów też kosztowałoby bardzo podobnie. Pojawiła się zatem taka nieprzyzwoita myśl by zapytać, tutaj wśród posiadaczy, jak się mają pozostałe koszty utrzymania M3 do 335. Spalanko? Wiadomo, liczę się z większymi wydatkami. Ciekawi mnie tylko jak to wygląda przy normalnej płynnej jeździe po mieście, bo to że górnej granicy spalania prawie nie ma to wiem. Serwisowanie? Tu niestety nie mam wiedzy, ale M3 pewnie wychodzi drożej. Samochód będzie mi służył za główny środek lokomocji, ale raczej nie używany zbyt często - do 15k km rocznie. Jeśli ktoś będzie łaskawy wypowiedzieć się w kwestii kosztów eksploatacji M3 (w dobrym stanie) to będzie to bardzo pomocne. Jeśli różnica nie jest aż tak wielka to może warto zaczaić się na eMkę.
Panowie, musicie mi wybaczyć pewne niegodne pytanie, które nie przystoi na tym forum. Stoję niejako przed wyborem jakiegoś intrygującego środka lokomocji. Po długich medytacjach nad tą ideą, doszedłem do wniosku, że e92 335i jest całkiem spoko. Pali niewiele, napęd na tylną oś jest, 300 koni jest. Zamarzyła mi się wersja z komputerkiem i z dwusprzęgłową skrzynią biegów. Okazuje się, że w takiej wersji 335-tka jest tylko parę tysięcy tańsza od M3. Ponadto ubezpieczenie obu samochodów też kosztowałoby bardzo podobnie. Pojawiła się zatem taka nieprzyzwoita myśl by zapytać, tutaj wśród posiadaczy, jak się mają pozostałe koszty utrzymania M3 do 335. Spalanko? Wiadomo, liczę się z większymi wydatkami. Ciekawi mnie tylko jak to wygląda przy normalnej płynnej jeździe po mieście, bo to że górnej granicy spalania prawie nie ma to wiem. Serwisowanie? Tu niestety nie mam wiedzy, ale M3 pewnie wychodzi drożej. Samochód będzie mi służył za główny środek lokomocji, ale raczej nie używany zbyt często - do 15k km rocznie. Jeśli ktoś będzie łaskawy wypowiedzieć się w kwestii kosztów eksploatacji M3 (w dobrym stanie) to będzie to bardzo pomocne. Jeśli różnica nie jest aż tak wielka to może warto zaczaić się na eMkę.
- Maros
- Posty: 2546
- Rejestracja: ndz paź 08, 2006 23:00
- Auto: M5F10, M3E92, M3E46
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Z tego tekstu można wywnioskować, że M3 nie jest Ci potrzebne.
335i po wydechu i programie będzie tak samo szybkie jak M3 a będzie tańsze w eksploatacji.
Bierz 335i.
335i po wydechu i programie będzie tak samo szybkie jak M3 a będzie tańsze w eksploatacji.
Bierz 335i.
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
dzięki za odpowiedź, ale tak naprawdę nie pytałem o sensowność zakupu tego czy tamtego a o porównanie kosztów...nikt się na ten temat raczej nie wypowiada, a szkoda bo mi taka informacja by pomogła
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Pojedź do ASO kolego, tam znajdziesz najsensowniejszą odpowiedź nt. cen elementów eskploatacyjnych.
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
+1rypik pisze:Pojedź do ASO kolego, tam znajdziesz najsensowniejszą odpowiedź nt. cen elementów eskploatacyjnych.
Tutaj można polemizować. 3 litrowa 380 konna (bo chyba o takiej mówimy) turbo benzyna będzie bardziej wyżyłowana i skomplikowana a co za tym idzie awaryjna.MaRoS pisze:335i po wydechu i programie będzie tak samo szybkie jak M3 a będzie tańsze w eksploatacji.
Wydech i program też trochę kosztują.
Do tego taka 335i generuje dużo więcej momentu od M3 co się może odbić na dwu sprzęgłowej skrzyni.
Ale 335i nie ma szpery, a to naprawdę dużo zmienia. Oczywiście do 335i można dołożyć szperę:yackoo pisze:napęd na tylną oś jest
http://www.birdsauto.com/quaife/parts.a ... 3)&mi=335i
Ale to też jakiś koszt.
Mi osobiście w e92 nie przychodzi do głowy tak dużo powodów wyższych kosztów M3. Na pewno droższe będą hamulce, większe spalanie, częstsze i droższe wymiany płynów, a także BMW często sobie liczy sporo za sam fakt że część jest do modelu M. Z drugiej strony jest trochę mniej skomplikowane, a więc może i mniej awaryjne. Przelicz to i zdecyduj czy M3 jest tego warte. Pamiętaj tylko że M3 to nie tylko osiągi na prostej czy lepsze branie zakrętów. Ten samochód kompletnie inaczej czuć. Daje po prostu więcej frajdy. Oczywiście pytanie też brzmi czy tego potrzebujesz

Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
dzięki za odpowiedzi. jeśli kupiłbym 335 to pewnie nie grzebałbym jej w środku. jestem niestety takim dzieckiem w sklepie z cukierkami i nie wiem na co się zdecydować. generalnie podoba mi się ekonomia posiadania 335 przy nie najgorszych osiągach, ale z drugiej strony jestem w stanie szarpnąć się te parę groszy więcej. wszystko poza względami ekonomicznymi przemawia za zakupem m3. przy czym nie są to koszty których nie jestem w stanie unieść - to raczej problem głupiej mentalności. jeśli zapłacę tu trochę więcej za klocki, tam trochę więcej za olej - to przeżyję. co chciałem osiągnąć tym postem - a no chciałem się tylko dowiedzieć o ile więcej (procentowo) może mnie kosztować utrzymanie trochę lepszej, dającej więcej frajdy fury. dodatkowo czy m-ka jako taka nadaje się do jazdy codziennej, o każdej porze roku. dla wielu pewnie te rozsterki są niezrozumiałe, a może nawet irytujące - cóż mogę odpowiedzieć. po prostu chcę podjąć możliwie najlepszą decyzję dlatego tu jestem.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Kostek M3 to M3 i zawsze kosztuje taka jest polityka cenowa BMW od zawsze. Za znaczek M płacisz za każdą część 2 razy tyle co do zwykłej wersji to samo było w E46.
Plusem w E92 jest fakt,że sporo elementów 335i ma wspólnych z M3 ale wszystko co jest tylko do M3 jest sporo droższe.
Przykłady z ETK:
Amortyzator przód 335i: 160-192e
Amortyzator M3: 460e
Wahacz przód 335i: 400zł
Wahacz przód M3: 600zł
Hamulce to wiadomo:
Tarcza przód 335i: 700zł
Tarcza przód M3: 1400zł
Klocki ciut tańsze do M3 bo pasują z E65.
Drążki kierownicze to samo 335i i M3
Piasta przód z łożyskiem 335i 800zł
Piasta przód z łożyskiem M3: 1100zł
Tragedii nie ma mniejsze różnice niż w E46 ale jednak doliczając eksploatację silnika spalanie, oleje,świece itd to wyjdzie sporo drożej.
Plusem w E92 jest fakt,że sporo elementów 335i ma wspólnych z M3 ale wszystko co jest tylko do M3 jest sporo droższe.
Przykłady z ETK:
Amortyzator przód 335i: 160-192e
Amortyzator M3: 460e
Wahacz przód 335i: 400zł
Wahacz przód M3: 600zł
Hamulce to wiadomo:
Tarcza przód 335i: 700zł
Tarcza przód M3: 1400zł
Klocki ciut tańsze do M3 bo pasują z E65.
Drążki kierownicze to samo 335i i M3
Piasta przód z łożyskiem 335i 800zł
Piasta przód z łożyskiem M3: 1100zł
Tragedii nie ma mniejsze różnice niż w E46 ale jednak doliczając eksploatację silnika spalanie, oleje,świece itd to wyjdzie sporo drożej.
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Rozumiem iż wziąłeś ten z EDC?--==maly==---- pisze:Amortyzator M3: 460e

--==maly==----, mam M3 i jestem świadomy jej kosztów. W e46 są i większe różnice i w ogóle sam serwis jest dużo bardziej czasochłonny a co za tym idzie droższy. W e9x też ale już ta różnica jest mniejsza.
Zawsze lepsze będzie droższe. Pytanie zawsze brzmi czy tego potrzebujemy. W sumie trochę podobna sytuacja jak w zwykłej beemce czy wziąć 335i czy 330i a może 335d

Albo jakimś fordzie czy innym Volkswagenie: silnik 1,8 czy może dopłacić za 2,0

Trzeba policzyć i się zastanowić czy w ogóle tego potrzebujemy

Tylko że moim zdaniem 335i jest szybkim ale jednak zwykłym samochodem. Mnie najbardziej boli ten brak szpery przez co samochodem nie da się za dobrze latać bokami. Pali wewnętrzne koło na wyjściu z zakrętu. Psuje to całą frajdę. Fajną opcją byłoby dołożenie szpery. Wówczas nie byłoby się do czego doczepić i ja osobiście mógłbym przeżyć fakt że to nie eMka

Do e46 można się tutaj było przyczepić. e9x jest samochodem typowo drogowym i świetnie się tam czuje. W zimę też nie ma problemu. Podobnie jak z każdym RWD, ale dzięki szperze trakcja lepsza. Do tego kontrola trakcji jest tam naprawdę zaawansowanayackoo pisze:dodatkowo czy m-ka jako taka nadaje się do jazdy codziennej, o każdej porze roku.

- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
W E46 M3 mimo włączonego DSC 3 razy udało mi się postawić auto bokiem na mokrej nawierzchni na śniegu na pewno było by to proste i częste w zwykłym E46 nie ma takiej możliwości co by nie zrobić auto nie da się postawić bokiem nawet na śniegu.
Nie wiem jak jest w E92 bo nie miałem do czynienia z tym autem za wiele.
Faktem jest jedno 335i to zawsze będzie zwykłe BMW a Emka to emka i tyle.
Jak ktoś raz miał takie auto zawsze go będzie do tego ciągnąć te samochodu mają dużo wad często na nie narzekamy ale jak to się mówi z nimi źle bez nich jeszcze gorzej i w 330i czy 335i zawsze będzie nie dosyt jak ktoś kiedyś miał M3 ja to teraz przeżywam
Mimo,że M3 mnie drażniło ciągle kusi mnie,żeby kupić kolejne
P.S. Fakt amortyzatory wziąłem z EDC bez EDC 220E więc różnica nie wielka.
Nie wiem jak jest w E92 bo nie miałem do czynienia z tym autem za wiele.
Faktem jest jedno 335i to zawsze będzie zwykłe BMW a Emka to emka i tyle.
Jak ktoś raz miał takie auto zawsze go będzie do tego ciągnąć te samochodu mają dużo wad często na nie narzekamy ale jak to się mówi z nimi źle bez nich jeszcze gorzej i w 330i czy 335i zawsze będzie nie dosyt jak ktoś kiedyś miał M3 ja to teraz przeżywam


P.S. Fakt amortyzatory wziąłem z EDC bez EDC 220E więc różnica nie wielka.
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Witaj
Ja osobiście bym kupił 335 w manualu i zobaczył co będzie dalej
Jestem FANATYKIEM aut ze stajni M ale stając przed takim wyborem jak ty, wybrałbym pozornie słabsze auto
Dlaczego
335 jest autem z fabrycznym doładowaniem a to już zajebisty plus.
Tak jak napisał Maros dodając program i wydech mamy moc porównywalną z M3
A modząc to auto dalej dużo szybsze od M3. Modyfikacje M3 to już kosmos kasa...
Zestaw ess z tego co pamiętam 17czy18 tyś USD o Gpowerze nawet nie mówiąc
Wiem, że piszesz że nic nie chcesz robić z autem i powiem ci że jak kupowałem swoje auto myślałem podobnie
Kupiłem roczne auto, zapier...ło strasznie, stan lalka. Byłem mega szczęśliwy
Plan: auto zostaje seria, tylko ori części itd.
Po jakimś czasie zaczeło czegoś brakować chyba mocy
Zauważyłem, że hamulce są za słabe do tego auta...
Generalnie apetyt rośnie w trakcie jedzenia
M3 jest zajebistym autem... Kultowym, najlepszym modelem trójki.
Fajnie jest mieć takie auto. ale kupiłbym 335
Ja osobiście bym kupił 335 w manualu i zobaczył co będzie dalej

Jestem FANATYKIEM aut ze stajni M ale stając przed takim wyborem jak ty, wybrałbym pozornie słabsze auto

Dlaczego

335 jest autem z fabrycznym doładowaniem a to już zajebisty plus.

Tak jak napisał Maros dodając program i wydech mamy moc porównywalną z M3

A modząc to auto dalej dużo szybsze od M3. Modyfikacje M3 to już kosmos kasa...
Zestaw ess z tego co pamiętam 17czy18 tyś USD o Gpowerze nawet nie mówiąc

Wiem, że piszesz że nic nie chcesz robić z autem i powiem ci że jak kupowałem swoje auto myślałem podobnie

Kupiłem roczne auto, zapier...ło strasznie, stan lalka. Byłem mega szczęśliwy

Plan: auto zostaje seria, tylko ori części itd.
Po jakimś czasie zaczeło czegoś brakować chyba mocy

Zauważyłem, że hamulce są za słabe do tego auta...
Generalnie apetyt rośnie w trakcie jedzenia

M3 jest zajebistym autem... Kultowym, najlepszym modelem trójki.
Fajnie jest mieć takie auto. ale kupiłbym 335

BMW M5 01r CarbonBlack
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Zestaw kompresora RK Autowerks S2
UUC V12 koło+sprzęgło
Kolektory, katy, x-pipe Supersprint
Wydechy Britalman
Zawieszenie: Gwint D2 Sport
Hamulce: Swap Przód i Tył BMW M6
Koła 19cali: Oryginał BMW M6
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
ja bym brał 335i jakiś czas temu pomykałem takim, jak nie masz dużych wymagań co do jazdy np na torze to autko spełni twoje oczekiwania do jazdy na codzień idealne , takie mam zdanie pozdrawiam 

- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
W marcu 2009 roku miałem ten sam problem , co zamówić po 330ci e46 : e92 335i czy M3 ... W końcu przejechałem się jednym i drugim . To są dwa rożne auta . Jaki finał ? W lipcu 2009 odebrałem M3
.
Przejedź się , tylko wtedy będziesz mógł ocenić co Tobie pasuje , czego potrzebujesz !

Przejedź się , tylko wtedy będziesz mógł ocenić co Tobie pasuje , czego potrzebujesz !
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Niby tak, ale dopiero jak do niego dołożysz to masz samochód porównywalny z M3 i to tylko na prostej. Wydech i program to wcale nie takie małe koszty.PiotrekM5 pisze:335 jest autem z fabrycznym doładowaniem a to już zajebisty plus.
Tak jak napisał Maros dodając program i wydech mamy moc porównywalną z M3
I tu i tu kasa duża. Nie zgłębiałem tematu 335i więc może się mylę, ale zmieniając wydech i intercooler, a do tego odpowiedni program podnoszący doładowanie i mamy niecałe 400KM. Ze względu na przebieg mocy mamy samochód porównywalny do M3, ale tak jak już pisałem tylko na prostej, a musieliśmy dołożyć więc robi nam się powoli cena M3. Do tego po takich modach będzie też więcej palić, awaryjność podskoczy i wychodzą nam koszty M3, a auto jednak gorsze.PiotrekM5 pisze:A modząc to auto dalej dużo szybsze od M3. Modyfikacje M3 to już kosmos kasa...
Zestaw ess z tego co pamiętam 17czy18 tyś USD o Gpowerze nawet nie mówiąc
Jakbyśmy chcieli coś jeszcze szybszego to wydaje mi się iż musielibyśmy pójść w grube modyfikacje. Dokładnie jakie nie wiem bo tematu nie zgłębiałem, ale pewnie będzie musiało już pójść większe turbo a to tanie nie jest.
Z kosztami zestawu ESS'a to trochę przesadziłeś. Ceny wyglądają tak:
535KM - 8 495$
575KM - 11 995$
600KM - 13 495$
625KM - 14 495$
650KM - 16 495$ + wycięcie katów
Przy czym upgready można robić stopniowo, ale wtedy jest drożej gdyż zostają nam niepotrzebne części.
A co do spalania to ja bym nie był taki pewny że różnica jest taka duża. M3 teoretycznie więcej pali, gdyż w M3 z reguły korzystamy z mniejszej ilości jego potencjału. Spójrzmy na porównanie M3 vs prius w spalaniu

Oczywiście tutaj wszystko zależy od stylu jazdy.
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
ten test z priusem widziałem, ale jeszcze nie słyszałem przypadku, żeby komuś eMka paliła 5 litrów na mieście - niestety
. co do spalania M3 to podejrzewam w mieście wyniki rzędu 14-18L (przy niezbyt ciężkiej nodze), a wobec 335 10-14L. jeśli się mylę to poprawcie mnie. macie racje, że do cywilnej jazdy 335 jest w sam raz, ale to kwestia wyboru między zdrowym rozsądkiem a przyjemnością. tak jak radzicie, spróbuję jakoś zorganizować sobie jazdę oboma modelami przed zakupem. I tak zamierzam sprawić samochód po zimie - mam więc jeszcze kilka miesięcy by się dobrze zastanowić.

- arturo
- Posty: 216
- Rejestracja: ndz lis 07, 2010 09:25
- Auto: M4,X5M Comp, X5M, X6M ...
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: 335i a M3 - porównanie kosztów
Osobiście używam eMki na co dzień i jak dla mnie ten wóz nadaje się do tego idealnie .
Odnośnie spalania - tutaj możesz sobie zobaczyć ile pali moja od samego początku :
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/358582.html
Jeżeli ma dla Ciebie wielkie znaczenie różnica w spalaniu na poziomie ok. 4litrów pomiędzy 335i a M3 , to proponuję rozpatrzenie zakupu e92 320d
.
Odnośnie spalania - tutaj możesz sobie zobaczyć ile pali moja od samego początku :
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/358582.html
Jeżeli ma dla Ciebie wielkie znaczenie różnica w spalaniu na poziomie ok. 4litrów pomiędzy 335i a M3 , to proponuję rozpatrzenie zakupu e92 320d

Jest: F82 M4, F95 X5M Comp, F85 X5M RaceChip GTS, F86 X6M, MINI JCW Grand Prix AD2020 , S1000R M 2021
Było: E92 M3

Było: E92 M3